Heritage day and the Garden route in a snapshot - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susanne Arkesteijn - WaarBenJij.nu Heritage day and the Garden route in a snapshot - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susanne Arkesteijn - WaarBenJij.nu

Heritage day and the Garden route in a snapshot

Blijf op de hoogte en volg Susanne

28 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dear friends and family ;)

Het eerste rondje hardlopen in het park zit erop en inmiddels is de tweede student in het gastgezin aangekomen. De afgelopen twee weken zijn super snel gegaan en zit nu al helemaal in de Engelse sfeer. Ik droom nog niet in het Engels, maar m’ n dagboek schrijven in het Nederlands wordt steeds moeilijker.

Op school gaat het goed, maar alles er rondom heen is natuurlijk veel interessanter om te lezen en te schrijven. So let's start...het WK Rugby is begonnen en Zuid Afrika staat op zo'n kop. Mijn rugby kennis gaat tot Havo 5 sportklas, maar het lokale team ziet er zeer ‘sportief’ uit. We zijn met heel de school naar een rugby match geweest in het rugby stadion in Newlands en nu helemaal in de sfeer van de nationale sport, echt een super toffe sport om te zien.

Tijdens het tweede weekend in Kaapstad ben ik naar Hermanus gegaan om walvissen te spotten, het is nu het seizoen, dus een grote kans om ze te zien langs de kust. Wat een inmense dieren zijn het, tijdens de lunch op de cliff, hebben we er drie zien zwemmen! De dag erna heb ik Michelaella beter leren kennen, ze blijft t/m november bij het gastgezin. Hele aardige vrouw (40), middenin een midlife crisis, draagt altijd een knuffelbeer met zich mee (in haar tas) en komt uit Oost Duitsland. Goed, wellicht niet de beste samenvatting voor een huisgenoot in haar eerste week, maar wel bijzonder om in huis te hebben.

Alweer de derde lesweek achter de rug, althans 2 dagen school, want donderdag was een public holiday(heritage day) en vrijdag hebben we vrij genomen om met een groep naar Knysna te gaan voor een lang weekend weg. Maar eerst woensdag met de Cambridge klassen de stad in om musea te bezoeken, de Slave lodge en de VOC tuin was heel indrukwekkend om te zien. Na de lunch waren we vrij en heb ik het Nomad reiskantoor bezocht om de reis te plannen voor na de school periode in Kaapstad. Het is een reis geworden door Namibië, Botswana, Zuid Afrika, Mozambique en Swaziland en dat allemaal in 36 dagen! Ik ga m'n visum aankomende week proberen te verlengen, fingers crossed.

Donderdag zijn we via een stuk Garden route naar Knysna gereden. De 5 uur zijn voorbij gevlogen door de karaoke en het super mooie landschap, alles komt nu tot bloei en de kustroute is te gek! Speciaal voor pap: ze hebben hier ook hele mooie koeien en schapen, speciaal voor jou op de foto gezet :) Aangekomen in het gehuurde huis, viel mijn mond open, een super luxe villa met uitzicht vanaf de berg op Knysna, wow zonde om iets te ondernemen in Knysna en omgeving. Toch zijn we de berg afgeweest om een Canopy tour te doen in het bos en vlees in te slaan voor de braai, wat is Struisvogelsteak lekker zeg!! Op de tweede en laatste volle dag zijn we naar Belton Beach gereden om op het strand te wandelen en later te lunchen aan het Waterfront in Knysna. S’ avonds rugby gekeken in de pub, ‘We’ hebben met 46-6 gewonnen van Samoa. Ik heb mij maar bij het Zuid Afrikaanse team aangesloten, namelijk begrepen dat het Nederlandse elftal niet zo lekker in z’n vel zit....om het zacht uit te drukken, maken we nog kans op een vakantie in Frankrijk volgende zomer?

Zondag de rit terug naar Kaapstad, onderweg mijn huiswerk gemaakt, want maandag staat weer voor de voordeur! Aankomende week echt weer even flik aan de bak en een rustiger weekend gepland, want mijn Swiss German is het weekend in Knysna meer vooruit gegaan dan mijn Engels, aangezien de meerderheid Zwitsers is! Onderweg ook kilometers Townships voorbij zien gaan en dat zet alles direct weer in perspectief. Zuid Afrika zit vol contrasten en eigenaardigheden, gelukkig mag ik hier nog een aantal weken blijven.

Ik hoop dat de familie thuis ook weer is bijgekomen van Thijs z'n verdiende(!!!) feest, hebben jullie je een beetje ingehouden met de ‘stukjes’?


Liefs Suus

  • 28 September 2015 - 15:23

    Inge:

    Ziet er goed uit maar ik klikte vol verwachting op de foto's, helaas geen foto's.
    Ga je nog foto's plaatsen?

    Maar het is een geweldige reis die je onderneemt.


    Blijf je volgen.

  • 28 September 2015 - 16:33

    Susanne Arkesteijn:

    Hoi Inge! Wifi is heel slecht en kan helaas geen foto's Upladen, als ik van het weekend in het centrum ben, zoek ik een cafeetje op voor nieuwe poging! Leuk dat je mij volgt!

  • 28 September 2015 - 19:12

    Joke Van Veen:

    Wat een leuk verslag weer Susanne!!
    Ik kijk er naar uit om ze te lezen!!
    Groetjes van ons!!xx

  • 28 September 2015 - 19:23

    Marga:

    Hee Suus,
    Leuk om je verhalen te volgen. Een hele onderneming met zoveel nieuwe indrukken. Hoe gaat het eigenlijk met het Engels? Is het goed te doen?
    Veel plezier en tot de volgende blog. xx Marius, Marga en de rest

  • 28 September 2015 - 20:49

    Marian En Dirk:

    Lieve Susanne,
    Wat mooi om je reisverslag te lezen! Ik krijg er ook zin in om ooit een keer naar Afrika te gaan en daar ook alles te bekijken maar daar heb je wel 4 wk voor nodig....? dus we gaan dagen sparen.
    Wat een ervaring doe je op en dan waar het omgaat de Engelse taal. Thijs is echt een Topper hij heeft het proefschrift met predicaat CUMLAUDE het was en is een grandioos feest om mee te maken. alles in het Engels alleen het lekenpraatje niet. we hebben ook nog vrijdag avond gedanst met je ouders mee onwijs gezellig. De fotós sturen we je nog kan dat via je mail??

    Suus a lot of succes and have a good time!!

    By greats M&D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 17393

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 17 Januari 2016

Suus on her way to South Africa

Landen bezocht: