Kaapstad, nog even genieten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susanne Arkesteijn - WaarBenJij.nu Kaapstad, nog even genieten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susanne Arkesteijn - WaarBenJij.nu

Kaapstad, nog even genieten!

Blijf op de hoogte en volg Susanne

22 November 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo en daar zit ik dan al weer in de een-na-laatste week van m’n Kaapstad avontuur. Inmiddels 24 jaar en wat is dat anders dan 23, dat klinkt heel cliché voor velen, voor mij recht uit het hart. Vorig jaar vierde ik mijn verjaardag in Delft, die achteraf in het teken kwam te staan als beeld voor de afgelopen twee jaar. Ik viel flauw midden in de bar door alle malaise die ik bij mij droeg, al was ik al even aan het ontginnen, zaaien en soms heel soms de eerste oogst aan het binnen halen, was dit toen een echte terugslag waar ik ontzettend van baalde. Maar hoe kan een jaar later alles anders zijn, van denken naar doen en daarvan kunnen genieten. En dan moet de reis door Afrika nog beginnen, Susanne is on her way!

Back to Business, de tijd gaat hier hard en woensdag heb ik m’n eerste examen, m’n mondeling. Op dinsdag 1 december heb ik de andere onderdelen; Writing, Reading, Listening en Use of English. Daarna is het party time en heb ik wat vrije dagen om m’n must-to-visit lijstje af te gaan. Afgelopen heb ik in de weekenden veel kunnen doen, zoals het beklimmen van Devils Peak, Blouberg Beach waar je een magisch uitzicht hebt op Kaapstad, gekayakt voor de kust van Simons Town en Boulders Beach. Ook Kirstenbosch bezocht, vanmiddag ga ik daar weer naartoe voor een concert. De band heet Freshly Ground en zong ook het orginele Wakawaka van het WK voetbal hier in 2010, veel zin in! In de avonden al veel leuke restaurantjes en cafeetje bezocht, maar aankomende week gaan we met de klas bij onze geweldigste lerares ooit thuis eten, heel gezellig! We hebben echt de meest gezelligste klas.

Niemand kan er omheen, ook vanuit Kaapstad, is Parijs wereldnieuws. Maar ook Beirout, Baghdad, Nigeria (Boko Haram) is terecht ook wereldnieuws, waar ik dat in de Nederlandse pers mis. Hier heerst dan ook het gevoel dat de Westerse wereld boven de Afrikaanse maatschappij staat wat in zulke situaties pijnlijk naar boven komt. Hash tag prayfor Nigeria voert hier dan ook de boventoon. Ik merk door de internationale omgeving waar ik in zit, dat het wereldnieuws wordt besproken met alle perspectieven vanuit alle hoeken, bijvoorbeeld gesprekken met Syrische, Lybische en Saudi Arabische en Franse, Begische en Nederlandse studenten. Daarna wordt er weer verder geleefd.

Ondertussen ben ik stiekem ook al aan het orienteren om na januari weer aan de bak te kunnen. Maar daar ga ik nog niets over los laten  Het zal in januari wel even moeilijk thuis komen zijn met een verschil van minimal 40 graden, de zomer gaat hier in Kaapstad beginnen en zo kan ik eindelijk alvast een beetje kleur opbouwen voor Namibia. Gisteren de laatste reis spulletjes gekocht, ook nog een poging gedaan om wat kleding te kopen, dat is hier een echte uitdaging, aangezien de damesmode gemaakt is voor 1.70 m lange mensen en de naveltruitjes zijn hier niet echt in de mode en dus kan ik daar niet echt mee door. Maar goed ook, want ik kwam al met een volle Backpack.

Volgende keer, m’n laatste Blog, in het Engels! Tijdens de reis ben ik uit de lucht en kan ik niets uploaden, dus dat wordt in januari en februari ‘ theetjes hier en lunch en dinnertjes daar’. Kijk er nu al naar uit!

Groetjes aan iedereen en veel liefs,
Suus

  • 22 November 2015 - 10:29

    Joke Van Veen:

    Hallo Suus!!
    Wat een boeiend verslag weer!!!

    Heel veel groetjes uit een nat, koud, Delft!!

  • 22 November 2015 - 11:23

    Els:

    Ja Susanne het gaat hard de tijd, maar fijn dat je het naar je zin hebt.
    Good luck volgende week, je kan het!!!
    Kusjes mama

  • 22 November 2015 - 12:52

    Tante Coby Uut Drenthe :

    hallo Susan .
    ik doe net mijn computer weer aan en lees je verslag , na een heerlijke 10daagse reis met Ome henk in gran Canaria zijn gisteravond weer thuisgekomen .nog gefeliciteerd met je verjaardag .dat was zeker apart om het daar te vieren ?heel veel succes volgende week .
    lieve groetjes Uut Drenthe

  • 22 November 2015 - 13:15

    Tante Til:

    hallo susan, wat beleef jij weer super dingen, ook nog veel pinguïns gezien bij boulders beach?
    wel heel apart zeker om je verjaardag in south africa te vieren. en het wordt inderdaad heel lekker warm daar... we wensen je heel veel succes met je examen gr.van af de leeweg kees en trilly

  • 22 November 2015 - 20:16

    Marian:

    Hoi lieve Suus, Ja de tijd vliegt, wat heb je je gevoel mooie omschreven zo goed dat je het allemaal weer aan kan! Nu deze week de examens, echt spannend maar je kan het! gewoon je ding doen en er van genieten. De tempratuur was vandaag best laag de handschoenen weer aan op de fiets.
    En we moeten weer in de pen klimmen om mooie rijmen te maken. veel succes met alle voorbereidingen. groetjes ook van Dirk, Marian xxx

  • 23 November 2015 - 07:33

    Inge Voeten:

    Geweldige trip, vind het zo dapper van je dit allemaal te doen.
    Geniet nog even.
    Goede reis en groetjes van hier.

  • 23 November 2015 - 16:47

    Marieke:

    Hoi Suus,


    Te gek zeg; het officiële deel zit er dus al bijna op. Dat ga je ongetwijfeld met goed gevolg afsluiten en dan nog meer genieten. Goed dat je zo'n omslag bij jezelf hebt ervaren in positieve zin.
    Je bent ook heel snel weer opgekrabbeld toen! Petje af. Succes nog even met de laatste lootjes en daarna het grote genieten.

    Hartelijke groet,
    Marieke

  • 24 November 2015 - 15:33

    Jack:

    Hoi Suus,

    Vanuit een nat en koud Nederland een mooie kijk op het altijd zo zonnige Zuid Afrika door jouw ogen en woorden. Wat een mooie ervaring kan je toevoegen aan hetgeen je al in je backpack hebt. Relativeren en verder leven .. Ga zo door ! Je weet in ieder geval weer wat genieten is en inhoud te geven aan je wensen. Als het al een hele klus was, is die goed geklaard.

    Geniet er nog maar even van want tijd is ongrijpbaar. Succes met Reading, Writing and Artimethic zoals mijn Engelse leraar het verwoorde en jouw niet te vergeten must-to-visit list.

    Ik wens je heel veel plezier en genot met jouw trip door Afrika maar graag weer heelhuids terug !

    gr Jack


  • 25 November 2015 - 10:36

    Janneke:

    Lieve Suus,
    Mooie woorden uit het verre Kaapstad. Succes met alles en baie pret!
    lieve groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 17433

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 17 Januari 2016

Suus on her way to South Africa

Landen bezocht: