Ik ben jullie niet vergeten hoor! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susanne Arkesteijn - WaarBenJij.nu Ik ben jullie niet vergeten hoor! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susanne Arkesteijn - WaarBenJij.nu

Ik ben jullie niet vergeten hoor!

Blijf op de hoogte en volg Susanne

02 November 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik ben jullie niet vergeten hoor!

Oei, de tijd gaat nu wel heel erg snel, zelfs een blog overgeslagen. Gelukkig een goed teken, want ik vermaak mij hier prima. Het examen komt dichterbij , wachtend op mijn visa, een voorproefje op de Victoria Waterfalls en natuurlijk de nodige etentjes en uitstapjes. Ik neem jullie eerst mee naar 1 van de avonturen in Huize Palmer, mijn gastgezin.

Ik verblijf nu zo’n 2 maanden in een vredig wijkje genaamd Rondebosch, je kunt het vergelijken met het Zonnedael van Nederland, maar als je binnen komt lijkt het pas echt op ma’s flodders huishouden. Een keer per week komt Sylvia, een jonge moeder uit de sloppenwijken, langs voor de schoonmaak. Zij is echt super, maar het is niet genoeg voor een huis met 2 grote honden en 4 volwassen. Ik doe dan ook af en toe stiekem iets extra’s, want soms komt de geur je tegemoet. Het pracht en praal stopt da nook bij de voordeur, want het onderhoud is zo slecht hier, ze zien het gewoon hier niet. Af en toe heb ik zo’n zin om alles te strippen, maar ik ben te gast en laat ze natuurlijk netjes in hun waarde.
Toch werden mijn gebeden verhoord, donderdag op vrijdagnacht om 02:30 AM kwam het plafond naar beneden zetten. Ik zat recht in m’n bed en in 1 sprong stond ik met al mijn adrenaline in de gang naar een waterval te kijken in het donker en trok ik alle (gestreken !!) handdoeken, beddengoed en kleedjes uit de kast om de schade te beperken. Inmiddels was Rod naar buiten gerend om de waterkraan dicht te draaien. De toevoer stopte binnen enkele minuten, want 300 L komt niet van het ene op het andere moment naar beneden zetten. Goed achteraf bleek de ‘loodgieter’ een verkeerde aansluiting met de boiler te hebben gemaakt een paar weken geleden.
De volgende dag kwam de verzekeringsmaatschappij en alles wordt vergoed tegen de dagwaarde…..
Het feit waar ik het meest om moest lachen is dat het eerste wat weer up and running was het strijkwerk en niet de electriciteit of de douche. In ieder geval een mooi voorproefje op de Victoria Falls, want 300 L in 1 keer naar beneden ontgaat je niet.

Mijn visa is nog steeds 'in progress' en ondertussen begonnen met mijn visa voor Mozambique. Ook ingeschreven voor het examen dus de eindsprint is begonnen. Alle phrasal verbs, prepositions, conditionals and use of English beginnen op z’n plaats te vallen, maar er moet nog wel wat gebeuren….1 december heb ik mijn examen, maar eerst mijn verjaardag. Ik vier mijn verjaardag met een Engelse Afternoon Tea met meiden van school.

Van de week uiteten geweest in een Afrikaans restaurant heel gezellig en lekker, van het weekend naar Robbeneiland en District six geweest. Een dagje historie en het boek dat ik aan het lezen ben over deze twee plekken daarin is geen woord in gelogen.
Oja, met de Cambridge klassen zijn we naar een Winetasting geweest bij ‘Groot Constantia’, Look, Swirl, Snife, Sip and Taste and repeat. :) Een weekend eerder ben ik samen met het gastgezin naar Stellenbosch en Franschhoek geweest, wow wat is het daar mooi.
Aankomde vrijdag ga ik kayakken voor de kust van Simons Town. Hiken naar Table Mountain staat nog steeds op het lijstje, maar het weer draait zo snel dat het moeilijk plannen is…echt waar! Morgen eerst weer naar Zumba!

Liefs Susanne




  • 02 November 2015 - 18:32

    Lil:

    Klinkt leuk suus! Kom je door al die leuke uitstapjes wel aan je school toe!? Haha of duren de dagen daar veel langer ;)!

  • 02 November 2015 - 21:28

    Tante Til:

    gaaf hé ...Franschhoek, daar ben ik geweest voor een trouwerij.
    en toen hebben we ook nog bij Hermanus op haaien gejaagd.... Zuid-Afrika heeft mijn hart gestolen, geniet ervan.....De victoria waterfalls staan ook nog op mijn verlanglijstje.

  • 02 November 2015 - 21:53

    Marian :

    Hoi Suus, Wat een belevenissen heel gaaf ik zie al uit naar de foto's volgend jaar!
    veel succes met je voorbereidingen voor je examen.
    liefs Marian en Dirk

  • 03 November 2015 - 08:39

    Jack:

    Hoi Suus, misschien maar een keerzakken voor het examen dan heb je meer tijd om al die leuke dingen te doen ! Succes en heel veel plezier!

  • 03 November 2015 - 11:24

    Marga:

    Hoi Suus, jij maakt pas echt wat mee !! Goed dat de tijd voorbij vliegt, dat is een teken dat je het goed naar je zin hebt. Ook al werkt internet niet altijd even snel, zijn de lakens niet altijd gestreken en krijg je af en toe een bui op je kop. Als je er maar om kunt lachen !!
    Leuk om je verhalen te lezen. Succes met de voorbereidingen van je examen en hopelijk lukt het met de visum aanvraag. Tot lezens weer XXXX Marga

  • 06 November 2015 - 08:24

    Cathy:

    Hoi Suus,
    Wat fijn om te lezen dat de tijd zo vliegt omdat je met zoveel mooie en gezellige dingen druk bent.
    Het bezoeken van Robbeneiland lijkt me wel erg gaaf en bijzonder.
    Hopelijk gaat het met je visum allemaal goedkomen en kan je binnenkort nog meer van Zuid-Afrika gaan ontdekken. Anders ga je dus naar Mozambique?
    We spreken elkaar snel weer.
    Genietse. Liefs Cathy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 17461

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 17 Januari 2016

Suus on her way to South Africa

Landen bezocht: