The first week in Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susanne Arkesteijn - WaarBenJij.nu The first week in Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susanne Arkesteijn - WaarBenJij.nu

The first week in Capetown

Blijf op de hoogte en volg Susanne

14 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eerste week en weekend achter de rug, hoogste tijd om met jullie bij te kletsen. First things First, thanks voor alle berichtjes en mailtjes, lief dat er aan mij gedacht wordt! De week zat vol spannende, verbazende en grappige dingen, zoals een eerste week gaat. In een rap tempo neem ik je mee van hiking naar cocktails en van school naar Longstreet.

De vlucht van Amsterdam naar Kaapstad ging vlot, aangezien ik meer dan 9 uur heb geslapen.....het zal sommige onder ons niet verbazen. Na een lange reis, richting het gastgezin en is het tijd om kennis te maken. Een van oorsprong Engels/Zimbabwees echtpaar, houden van klassieke muziek, geen TV en Wifi, fanatiek Katholiek, kunnen ontzettend lekker koken, mooi huis met tuin en zwembad en echt liever kun je ze niet krijgen. Het is 20 min lopen naar school en onderweg heb ik al wat vrienden gemaakt, want ik ben wel een verschijning in de buurt, een blanke vrouw die loopt naar school, het moet niet gekker worden!?!?

Uit m’n Entree test blijkt dat het halen van m'n First Certificate English het beste voor mij is, we zitten met zn vieren in de klas, 2 Nederlandse gasten en 1 Zwitserse. Op de school zitten veel Zwitserse en Nederlandse jongeren en dat klikt goed! Vrijdag hebben we de week afgesloten met een Braai, wat is het vlees hier lekker! Vrijdagavond heb ik een Sunset boottocht gemaakt voor de kust met Champagne bij zonsondergang. Om negen uur s' avonds werd ik opgepikt om Longstreet te verkennen. De Kaapse wijn is goedgekeurd. Zaterdag was het tijd voor een hike, Lions head was de uitdaging, wat waanzinnig om de stad zo te zien. De hike deed ik samen met een oud klasgenoot van de Havo, zij loopt al een aantal maanden stage hier in Kaapstad.

Zaterdagavond was het pas op de plaats om zondag fit te zijn voor een tour naar Boulders Beach, Cape point en Kaap de Goede Hoop. Het was de eerste warme dag zonder wolken, dus echt genieten! De school organiseert veel tours, dus dat beloofd wat! Zondagavond is er een tweede student in huis gekomen, een Duitse vrouw op middelbare leeftijd, een gezellige boel. Aankomende week wordt de moeder van het gastgezin Oma, had ik nu maar blauwe muisjes meegenomen!

Deze week een volle week school en ik ga mn sportschoenen uitpakken voor een rondje hardlopen in het park. Aankomend weekend ga ik waarschijnlijk walvissen spotten en de stad bekijken. Het blijft hier nog een maand winter/lente, dus nog geen dagjes strand in de planning! Ik probeer iedere week of twee weken een verslagje te maken!

Ps voor degene die benieuwd zijn waar ik verblijf, Google maps: Malcolm Road 44, Rondebosch, Capetown.

Liefs suus

• 14 September 2015 - 16:28

Joke Van Veen:

Hallo Suus,

Wat een leuk verslag!!!
    Je beleefd leuke dingen zeg, neem je ook je fototoestel altijd mee?
    Heel veel plezier!
    Liefs Wim en Joke

• 14 September 2015 - 16:56

Lenneke:

Hey Suus, klinkt als een fantatische start! Veel plezier, ik blijf je volgen :) xx

• 14 September 2015 - 17:49

Marriël:

Hey Suus,

Klinkt als een pittige studie! Goed te horen dat je ENORM aan het genieten bent. Heel veel plezier en succes.

Groetjes Marriël

• 14 September 2015 - 18:08

Marieke:

Hai Suus,

Wat gaaf om mee te lezen met je bezigheden.
    Geniet ervan naast de studie!

Groet
    Marieke

• 14 September 2015 - 21:49

Els:

Hoi Susanne gaaf hoor maak er een mooie tijd van!!

• 14 September 2015 - 22:13

Marian Vd V:

Hoi Susanne, fijn dat je het allemaal zo goed vergaat. Je hebt al heel veel indrukken opgedaan wij kijken uit naar je volgende verslag tip... in het engels? Groetjesx

• 15 September 2015 - 07:31

Inge:

Hoi Suus,

wat leuk te lezen, maar geen wifi, mmmm wordt dus veel ergens anders internetten.
    Allen hier geven je de hartelijke groetjes en we blijven je volgen.
    Geniet ervan het is een heel mooi land en een mooie/leuke stad.
    Groetjes

• 15 September 2015 - 07:31

Lilian:

Suusje!!

En dat al in één week!! Haha erg leuk om te lezen!!

Xx

• 17 September 2015 - 20:06

Cathy:

Hoi Susan,

Leuk om te lezen!
    Dat klinkt als een super eerste week!
    Fijn dat er zulke leuke mensen zijn.

Heeel veel plezier liefs Cathy

• 17 September 2015 - 20:06

Cathy:

Hoi Susan,

Leuk om te lezen!
    Dat klinkt als een super eerste week!
    Fijn dat er zulke leuke mensen zijn.

Heeel veel plezier liefs Cathy